קופירייטר הוא בעל המקצוע אשר נושא על כתפיו חלק משמעותי בהצלחת המוצר או בכישלונו. בעולם רווי מסרים שיווקיים, הקופירייטר הוא זה המציג את המוצר בפני קהל היעד ובמילותיו הוא עשוי לקבוע את גורלו. בעידן הדיגיטלי היכולת להעביר מסר שיווקי היא קלה יחסית, אך המשימה הקשה מכל היא ללכוד את תשומת הלב של הלקוחות הרלוונטיים. תפקיד הקופירייטר הוא להיאבק על תשומת הלב של הגולש ולחדור את הרעש הרב שיוצרים המוני מסרים שיווקיים באמצעות טקסט יצירתי, מושך ומשכנע.
בעולם שמחוץ לשיווק הדיגיטלי הקופירייטינג יהיה זה שיכתוב את הטקסטים לשלטי החוצות, ינסח את המודעות לעיתונים ויבחר שמות מוצלחים וקליטים לעסקים.
בשיווק הדיגיטלי הקופירייטינג יהיה אחראי על כתיבת תוכן מקוון, על העברת המסרים השיווקיים באתר, בדפי נחיתה, על כתיבת כתבות ליחסי ציבור בפלטפורמת הדיגיטליות , על הדיוור לרשימת תפוצה ועוד.
לקופירייטינג יש את היכולת לעזור לנו להשיג את המטרות השיווקיות. אז איך נדע על מי להטיל את המשימה?
מחפשים קופירייטינג מקצועי ומוכשר, צרו קשר עם טקסטלי! אנו משלבים את אומנות הכתיבה עם מדע השיווק הדיגיטלי.
יש לנו את הכישרון ואת הכלים את הניסיון ואת ההכשרה הנדרשים לצמיחת העסק שלכם.
אנו נדע לשלוט בתוכן השיווקי כדי לנצח את התחרות ברשת, נכתוב תוכן שיווקי מעניין, חד וממיר שימשוך את הלקוחות שלכם ויצור לכם הרבה יותר לידים ומכירות.
מאחורי כל מותג מצליח עומד קופירייטר מוכשר!
קופירייטר טוב הוא המפתח להצלחה של פעולות שיווקיות ופרסומיות
בעבר קופירייטרים שירתו את משרדי הפרסום וגם היום הם עדיין משרתים אותם, אך בעידן הדיגיטלי גם מקצוע הקופירייטינג עבר שינוי. כיום כשחלק משמעותי מנתח השיווק והפרסום עבר לרשת האינטרנט, קופירייטינג הוא האיש שמניע את הגולשים ללחוץ על אתר מסוים, להסביר לגולשים למה הם צריכים את המוצר המתפרסם באתר שלפניהם ולשכנע אותם לרכוש את המוצר ועוד. הקופירייטינג ידע להציג את המסרים השיווקיים בצורה משכנעת ומעניינית ולהגדיל את הסיכויים להצלחה של בעל העסק.
כיום הקופירייטינג עוסקים בכתיבת תוכן לאתרים, בניסוח של עמודי נחיתה, בכתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט, בכתיבת תיאורים שיווקיים לעמודי מוצר באתרי מסחר, לאפליקציות או בכל תוכן שרלוונטי למותג ולמוצר שלכם.
כל האמת על איך לבחור קופירייטינג
ניסיון – בעידן הדיגיטלי מקצוע הקופירייטינג הפך להיות מקצוע נדרש, מקצוע עם תדמית זוהרת. כתוצאה מכך בעולם השיווק מסתובבים אנשי קופירייטינג רבים. חלקם סיימו קורס כזה או אחר בכתיבה שיווקית וחלקם אפילו לא למדו בקורס מסודר. הם יכולים להציג בפניכם מספר סלוגנים זוהרים או כמה כתבות בודדות מוצלחות, אך המכנה המשותף לכולם הוא היעדר ניסיון. כאשר אתם רוצים לבחור קופירייטינג, אל תוותרו על הניסיון. בדקו כמה שנים הוא בשוק, למי ההוא כתבו, איך הוא התגבר על התנגדויות ועוד.
יכולת להתמודד עם מגוון לקוחות ועם מגוון סוגי טקסט – קופירייטינג מקצועי נבחן ביכולת שלו להתאים עצמו לכל קהל יעד. כדאי לבדוק טקסטים, למשל, המיועדים לבני גיל הזהב, טקסטים המיועדים לחיילים משוחררים, טקסטים המיועדים לאימהות צעירות ועוד ולהתרשם מסגנון הכתיבה. היכולת להתאים את סגנון הכתיבה לכל קהל יעד, הוא אחד הגורמים המשמעותיים להצלחה.
יכולת ניסוח – גם אם הקופירייטינג הציג לכם סיסמאות וסלוגנים מבריקים, אל תלכו שבי אחריהם. בעידן הדיגיטלי חלק ניכר מעבודת הקופירייטינג הוא כתיבת טקסטים ארוכים שיענו על הדרישות של גוגל אבל שגם יעניינו את הגולשים. על הקופירייטינג מוטלת המשימה לכתוב טקסטים ארוכים, אך מושכים מתוך התאמה לקהל היעד.
קופירייטינג צריך להבין גם בכתיבת SEO – בעידן שבו גוגל שולט בתכנים ברשת, כל קופירייטינג צריך להבין את הבסיס של כתיבה מבוססת מילות מפתח. עליו לדעת להטמיע את מילות המפתח בטקסט בצורה טבעית ולא בחזרה מעושה ומלאכותית על מילות מפתח בכל פסקה בצורה שתיראה לקורא בלתי טבעית ותוריד את רמת הכתיבה.
קופירייטינג מקצועי ידע לכתוב כתיבה איכותית ולהטמיע בה מילות מפתח שיענו גם למסננים של גוגל, שלא יפגעו ברמת הטקסט, בקריאה הזורמת ושיניעו לפעולה.
קליק אישי
אתם לא חייבים להפוך להיות חברים עם הקופירייטר שלכם, אבל אתם צריכים להבין אחד את השני במיוחד כאשר אתם צועדים, לעתים, למסלול ארוך טווח, עד להצלחת מוצר אחד ועוד מוצר וכן הלאה.
בדקו עד כמה הקופירייטינג שבחרתם קשוב להוראות ולהנחיות שלכם ולמידע שאתם מספקים לו. רק קופירייטינג שיבין את הראש שלכם יוכל לייצג את האינטרסים שלכם בדרך הטובה ביותר ולהעביר את המסרים השיווקיים בהצלחה.
בדקו אם הקופירייטינג עומד בלוח הזמנים
עמידה בלוח הזמנים חשובה בבחירה של כל בעל מקצוע, אך במקרה של קופירייטינג איחור במסירת התוצרים עלול לעכב קמפיינים שיווקיים יקרים ולגרום לכם נזק והפסדים רבים. כאשר אתם מחפשים קופירייטר בדקו בתוך כמה זמן הוא עתיד למסור את הטקסט המוכן ומהם הערבויות לכך שהוא יעמוד ביעדים.
אל תוותרו על המלצות וחוות דעת
המלצות וחוות דעת הן כלי עוצמתי בבחירה של קופירייטינג ובבעלי מקצוע נוספים. בקשו מהקופירייטינג לתת לכם שמות של לקוחות שעבדו אתו והיו מרוצים. בשיחה אתם תוכלו להתרשם מהיתרונות של הקופירייטינג ולפעמים גם מהחסרונות. אם לא תצליחו לקבל רשימת לקוחות ממליצים, אתם יכולים לדלות חוות דעת ברשת האינטרנט. תוכלו לחפש המלצות בפורומים ייעודיים, בקבוצות פייסבוק ובאתרים של אנשי הקופירייטינג.
בקשו תעודה של בית ספר מוכר
– כעיקרון לא כל בוגר בית ספר לפרסום ולשיווק הוא קופירייטינג מוצלח ולא כל בית ספר מצליח להעניק לבוגריו את הכלים הנדרשים לשיווק בתחום מלא בתחרות. אך ברמת הסינון הראשוני, תעודה של בוגר בית ספר לפרסום תיתן לכם אינדיקציה על כותב שנכנס לתחום מתוך אהבה לכתיבה, מתוך רצון לקחת בו חלק והיה מוכן להשקיע זמן וכסף בהגשמת החלום.
תמחור
לכישרון, לידע ולניסיון של הקופירייטינג יש מחיר! בעולם השיווק במיוחד מציאות זולות עלולות לעלות ביוקר. קופירייטינג לא מקצועי עלול במקרה הטוב לא להשפיע על הקמפיין ובמקרה הרע אפילו להזיק לו. בעלי עסקים רבים לא מבינים שחיסכון של כמה אלפי שקלים עלול לגרום להפסד של זמן יקר, ולהביא לכך שהתקציב שהקצבתם לפרויקט עלול לרדת לטמיון.
לסיכום, קופירייטינג מקצועי הוא איש השיווק שלכם מאחורי המקלדת, ואם יש תחום שבו לא כדאי לחסוך הוא בבחירה של קופירייטינג מקצועי ומצטיין. כתיבה של טקסטים שיווקיים כושלים, תחבל בהצלחה שלכם, כתיבה של טקסטים מעניינים וזורמים תביא להצלחה!
קראו עוד על לימודי קופירייטינג