מדי יום נאלצים בעלי העסקים להתמודד עם אתגרים חדשים ותחרות רבה. אם בעבר בעל העסק היה יכול לשווק את העסק בצורה שמרנית, באמצעות שילוט, פלאיירים ובעיקר מפה לאוזן, היום כל אחד חייב להיות עם יד על ההדק השיווקי כל הזמן.
רשת האינטרנט מלאה בפלטפורמות שיווקיות ובכל תקופה צצה פלטפורמה חדשה ההופכת ללהיט, אך כמו שהיא נדלקת במהירות, כך היא דועכת במהירות. מבין כל הפוסטים השיווקיים, הבאנרים והפרסומות, יחסי הציבור הם כלי שיווקי ותיק שלא נס ליחו. זהו כלי שהוכיח את עצמו בעבר, מוכיח את עצמו בהווה וגם בעתיד.
מומחי השיווק בעולם וגם בישראל טוענים בלהט כי הצרכנים מאמינים לכתובות יח”צ יותר מאשר לדרכי שיווק אחרות. כתבת יחסי ציבור לא משעממת, לא כופה את עצמה על הגולשים והם לא מעיפים אותה כמו שהם מעיפים את הבאנרים. להיפך, הם בחרו לקרוא את הכתבה ואם היא תהיה כתובה היטב, הם יקראו אותה עד הסוף, יפנימו את המסרים השיווקיים, יעקבו אחרי המותג וברגע האמת, כאשר הם יידרשו למוצר או לשירות שלכם, הם יבחרו בכם.
יחסי ציבור באינטרנט משנים עסקים!
הפילוסוף מרשל מקלוהן טבע את הביטוי: “המדיום הוא המסר” או במילים אחרות, לא משנה איך תפרסם, לא משנה מה אתה אומר, גם האיכות של המוצר שלך לא כל כך חשובה, מה שחשוב זה אם כתבו עליך בעיתונות, באינטרנט ובפורטלים רבי תנועה. העובדה שמישהו כתב עליכם וסיפר את הסיפור שלכם, העובדה שמישהו הציג אתכם כמומחים בתחום שבו אתם עוסקים, כל אלו הופכים אתכם למשהו, למובילים בתחום שלכם עוד לפני שבכלל פתחתם את הפה.
התפיסה הזאת מוכיחה את עצמה כל יום מחדש. אנשים נותנים אמון בבעלי מקצוע, בעסקים ובמוצרים שהתפרסמו ברשת. במחקר שנערך הוצגו לפני קבוצת אנשים שני חוקרים חשובים בתחום מדעי. הראשון נתן הרצאה קצרה ומעניינת והשני נתן הרצאה פחות מעניינית, אך הדגיש כל הזמן: “כשכתבו עליי בניו יורק טיימס” או “כשהתראיינתי לוואלה” ועוד. הוא השחיל את הביטויים האלו וביטויים דומים בכל משפט עשירי בממוצע. נחשו איזה מבין שני החוקרים קיבל דירוג גבוה יותר בחוות הדעת של השומעים? זה קל, זה היה החוקר שהתראיין לרשת, זה שכתבו עליו ועוד.
כולנו מכירים את המומחים של המדינה. יש מומחה לחינוך ילדים, יש מומחה לכלכלה, יש מומחה לתזונה ועוד. אך במה הם מומחים יותר מאשר אני, אתה או השכן שבדלת ממול. הבנתם נכון, מאחורי ההצלחה שלהם עומדת מכונה שיווקית אדירה עם מנגנון מסודר של יחסי ציבור שדואג לפמפם את המוצר ולחשיפה גבוהה ועקבית.
היתרון של יחסי הציבור באינטרנט שאין צורך לשלם מחירים גבוהים כדי להגיע לחשיפה. כתבות יח”צ ברשת הן כתבות איכותיות. הן חושפת את המותג בפני אלפי גולשים ואפילו יותר, במחירים זולים משמעותית משכירת השירותים של משרד יח”צ שאולי יצליח להשחיל את המותג שלכם במספר ידיעות בעיתונות הכתובה והדיגיטלית.
כתבות יחסי ציבור באינטרנט הן נדל”ן בתקשורת. בניגוד לקמפיינים פרסומיים אחרים, הכתבות נשארות באינטרנט לתמיד ובכך הן ממשיכות לעבוד עבורכם עשרים וארבע שעות ביממה שבעה ימים בשבוע עוד שנים רבות.
בכל פעם שהגולש ירצה לברר על אודות המותג שלכם, הוא יקיש את שם המותג ויגיע אל הכתבה שהתפרסמה באחד מאתרים רבי התנועה כמו ישראל היום, גלובס, ביז פורטל, מקור ראשון, וואלה ועוד.
קראו עוד על עמוד נחיתה
איך כתבות יחסי הציבור משנות את כללי המשחק!
יש שיקראו להן כתבות ליחסי ציבור, יש שיקראו להן תוכן ממומן או תוכן שיווקי, לא משנה איך שתקראו להן, הן יעניקו לכם חשיפה ממותגת ואיכותית שתביא לכם לקוחות חדשים. הם יסייעו לכם למתג אתכם גבוה, לבלוט מול המתחרים, לחזק את הקשר בין הלקוחות הקיימים ולבנות מערכת יחסים חדשה עם הלקוחות הפוטנציאליים.
מחקר שבוצע בסוף שנת 2020 מצא כי רוב האנשים קוראים את כתבות היח”צ לא יודעים להבדיל האם זו כתבה עיתונאית או תוכן שיווקי. גם בבדיקה שערכה קבוצת יפעת שנה אחר כך היו הממצאים דומים. מעל לשבעים וחמישה אחוז לא מזהים תוכן שיווקי מקודם.
לכתבות יחסי הציבור באינטרנט יש שלוש תועלות מוכחות:
ככל שמדובר בפלטפורמה גדולה יותר ורבת תנועה, כך גם יותר עיניים יקראו אתכם ותקבלו חשיפה גבוהה שתביא ללקוחות חדשים.
כתבות יח”צ מועילות לקידום האורגני של האתר שלכם. ככל שיהיו לכם יותר קישורים ואזכורים של המותג שלכם ברשת, כך זה יגרום לאתר לטפס מהר יותר בדירוג התוצאות של גוגל.
כל קמפיין פרסומי וכל כתבה בטלוויזיה או בעיתונות הכתובה יורדים מהאוויר כעבור תקופה, אבל הכתבות המתפרסמות באינטרנט נשארות שם לנצח. תמיד תוכלו להמשיך לדחוף אותן ולהשתמש בהם במגוון רחב של אפשרויות בלי להיות תלויים בספקי טראפיק כמו פייסבוק, אינסטגרם ועוד.
למה גם לכם כדאי להשקיע ביחסי ציבור באינטרנט?
כי בכתבות נציג את המותג שלכם בצורה עיתונאית, נדגיש את הייחוד של המוצר או השירות, את התועלות שלו וכל זאת במסווה של כתבה עיתונאית רגילה. הקוראים, כבר אמרנו, נותנים אמון רב במותגים ש”כתבו עליהם בעיתון”.
כי הלידים המגיעים מהתוכן הממומן הם לידים איכותיים וחמים. משווקים ופרסומאים משתמשים בתוכן שיווקי מאז לידתו של האינטרנט והם מעידים על איכות הלידים ועל הקלות, היחסית, בסגירת עסקאות לאחר קריאת הכתבה.
כי 93% מבין הקוראים את הכתבה זוכרים את שם המותג אפילו אחרי מספר שנים.
כי 89% אחוז מבין הקוראים מתחילים להתעניין במותג, עוקבים אחריו, מחפשים עליו חומר ברשת, מדברים עם החברים שלהם עליו, וברגע האמת הם גם רוכשים אותו.
כי 4 מתוך 10 קוראים לוחצים על הקישור המניע לפעולה ויוצרים קשר עם בית העסק.
כי זוהי דרך חסכונית ויעילה לשווק את המותג. כתבת יחסי ציבור הכתובה היטב זוכה בתשומת לב ציבורית גדולה.
בואו להפוך גם את המותג שלכם להצלחה!
אינספור לקוחות שלנו יכולים להעיד כי כתבות יחסי הציבור באינטרנט שכתבנו להם הפכו את המותג שלהם לסיפור הצלחה.
כתבת יחסי הציבור נתונה לשליטתכם הבלעדי. אתם תחליטו מה לכתוב בה, מה להדגיש ומה לפרט. אני אקשיב, אשאל את השאלות הנכונות, אלמד את התחום שבו אתם עוסקים ואציע עצות שיווקיות מניסיוני הרב.
לאחר שנשוחח בטלפון ואני אכיר את המותג ואתכם, נצא לדרך. הכתבה שאכתוב תשווק את המוצר שלכם בעדינות. כאשר הקוראים יקראו אותה, הם לא יחושו מאוימים ולא יחששו שמנסים למכור או לדחוף להם מוצר.
אני אדע לדבר אל לב הגולש, לזהות את הבעיות והכאבים שלו ולשכנע אותו איך המוצר שלכם יעניק לו את הפתרון שאותו הוא מחפש. הגולש שיקרא את הכתבה יתחבר לסיפור ולמסר שלכם עד שהוא יחליט מעצמו לפנות אליכם.
רוצים לשמוע פרטים נוספים, צרו קשר, שיחת ייעוץ ללא התחייבות!
כן בהחלט. מכל כתבה נוכל להוציא שני קישורים לאתר או לדף נחיתה, לדף הפייסבוק ועוד. הקישורים היוצאים ממגזינים ומהפורטלים רבי התנועה נחשבים לקישורים איכותיים וחזקים. הם יחשפו את האתר שלכם או את דף הנחיתה לאינספור אנשים וגם יסייעו לקידום האורגני ויקדמו אתכם בדירוג התוצאות בגוגל.
מהר מאוד. בדרך כלל בתוך עשרים וארבע שעות לאחר שנשלח את הכתבה לפורטל הנבחר היא כבר תהיה באוויר.
באופן עקרוני כן. אך אם כבר השקעת ברכישת המקום לכתבה, מומלץ לך להשקיע גם בקופירייטר מקצועי. ובנוסף, פורטלים רבים מציבים דרישות ורף גבוה של כתיבה ולא כל אחד יכול לעמוד בדרישות שלהם.