ניוזלטר, או בשמו העברי אגרת מידע, הוא אחד הכלים המרכזיים בשיווק בעידן האינטרנט. זוהי דרך זולה, יחסית, מהירה וקלה לתחזק את הקשר עם הלקוחות שלכם ולקלוט לקוחות חדשים. נדע לכתוב כותרות מסקרנות שיגרמו לכולם לפתוח את המייל, נדע לכתוב תוכן איכותי ורלוונטי להעביר את המסר השיווקי בצורה מעניינת ולהניע לפעולה.
אם אגרות המידע שלכם ייכתבו בצורה מעניינת ומכובדת, הלקוחות לא יוותרו עליכם.
כתיבת ניוזלטר – הלקוח שלך נמצא כאן, בוא תגיד לו שלום!
מחקרים רבים מלמדים כי הגולש הממוצע פותח את תיבת המייל שלו לפחות פעם אחת ביום, וזו ההזדמנות שלכם להיפגש אתו פנים אל פנים ולבסס מערכת יחסים שתוביל לרכישה של המוצר או השירות שלכם, רכישה חדשה או רכישה חוזרת.
בעולם הגדול הניוזלטר נחשב לאחד מאפיקי השיווק היעילים והרווחים אשר מניב על כל דולר פי עשר, ואפילו יותר, תשואה.
זה נשמע מצוין, אבל יש בעיה… השיווק במייל הפך לאמצעי כל כך יעיל עד שתיבות המייל שלנו מוצפות במיליים שיווקיים ששולחים לנו ורבים מהגולשים אינם פותים את המייל, אלא “מטיסים” אותו הישר אל תיבת האשפה.
אז מה עושים, איך אפשר בכל זאת לבלוט בין המוני המיילים?
החדשות הטובות הן שאם נדע כתיבת ניוזלטר מקצועי נוכל להשתמש במייל כאפיק שיווק יעיל ורווחי.
החלק החשוב ביותר בניוזלטר היא שורת הנושא
היא זו שתקבע אם הגולש יפתח את המייל ויקרא אותו או יעשה Delete. שורת הנושא היא זו שתחרוץ את גורל המייל.
אל תכתבו שורת נושא שגרתית ומשעממת היו יצירתיים. הדגישו בשורת הנושא את התועלת המיידית שתהיה לגולש אם הוא יפתח את המייל שלכם. אך יחד עם זאת הימנעו ממילים כמו מתנה, חינם, רווחי ועוד, מילים שימשכו את הגולש לקרוא את המייל שלכם, אך גוגל עלול לראות בהם ספאם ולשלוח את המייל היישר אל תיבת הספאם.
התוכן בניוזלטר חייב להיות בעל ערך
חשוב לתת לגולש מידע רלוונטי ולא רק למכור. אם תנסו רק למכור בלי לתת ערך, מאוד מהר הגולש יסיר את עצמו מרשימת התפוצה שלכם, אך אם תתנו לו מידע רלוונטי וערך, הוא יחכה למיילים הבאים שלכם.
כתבו בסגנון פירמידה הפוכה
את המסרים החשובים כתבו בראש המייל וסדר יורד המשיכו עם המסרים הפחות חשובים.
התרכזו בתועלות
אתם רוצים למכור מוצר או שירות, הגולש רוצה לדעת מה יצא לו מזה. למה כדאי לו לרכוש את המוצר והאם בכלל הוא מתאים לו.
כתבו קצר וקולע
המייל צריך להיות מעניין, רלוונטי ונוח לקריאה. כתבו משפטים קצרים ופסקאות קצרות ועשו רווחים בין פסקה לפסקה. אם תכתבו את המייל כגוש אחד, הגולש יתעייף עוד לפני שהוא התחיל לקרוא את המייל.
כתבו בסגנון רשימה
כתבו בשורות קצרות וממוקדות. מחקרים מוכיחים כי תשעה עשר אחוזים מהגולשים מתעניינים במייל שאתם שולחים וארבעים ושלושה אחוזים סורקים בעיניהם את הנקודות החשובות. במקום לכתוב טקסט ארוך ומייגע, כתבו אותו בנקודות קצרות כרשימה.
אנשים אוהבים לקרוא סיפורים
עדויות וסיפורי הצלחה הם אחת הפסקאות האהובות על הגולש ספרו על לקוח שהשתמש במוצר שלכם והיה מרוצה או תארו את יצירת השינוי, מה היה לפני שהלקוח השתמש במוצר שלכם ומה קרה אחר כך.
הקפידו על מראה אחיד ונעים של המייל
בחרו גופן ברור וקריא, אל תעמיסו על המייל צבעים רבים ועיצובים גרפיים שונים ומומלץ לשלב תמונה אחת או שניים כדי להמחיש את המוצר.
שמרו על קשר
בכל מקום שאפשר בניוזלטר תנו לקורא אפשרות לשמור אתכם על קשר ולחזור אליכם. כתבו את כל הפרטים הרלוונטיים. אם אתם, למשל, רוצים שהגולש יגיע אל האתר שלכם, תנו לו קישור לאתר, אם אתם רוצים שהוא ישאיר ליד או פנייה, הראו לו איפה להקליק כדי להשאיר ליד. אם הוא כבר רוצה להגיע אליכם, אל תפסידו אותו בשל הנחיות לא ברורות.
אתם לא חזקים בכתיבה שיווקית, אתם לא יודעים איך לנסח מייל שיווקי, צרו איתנו קשר, אנחנו נשמח לעזור לכם!
להזמנת כתיבת תוכן לאתרים