גיוס כספים לעמותות, כתיבה שיווקית – מה הקשר?

בעולם שבו אנו מוצפים בבקשות לגיוס תרומות לעמותות ולארגונים, הכתיבה השיווקית מעניקה
לנו שני כלים שבאמצעותם נוכל לרגש את התורמים, לחשוף אותם לפעילות העמותה ולבנות
מערכת יחסים ארוכה, חמה ומרגשת בין המוסד לבין התורמים מערכת יחסים שתביא בשלב
האחרון להרמת תרומה למען העמותה או המוסד.

במאמר זה נציג שני כלים מעולמה של הכתיבה השיווקית שייסעו לנו לגייס תרומות בדרך יעילה,
קלה ומתקדמת, המשפך השיווקי וסטוריטיילינג.

המשפך השיווקי ככלי לקמפיין גיוס כספים

חשבו על עצמכם בתור לקוחות, האם הייתם תורמים לארגונים, למוסדות ולעמותות שאינכם
מכירים? התורמים רוצים להכיר אתכם, להכיר את המפעל שלכם, את המטרות שלכם, להתחבר
אליכם ורק אז לתרום.

המשפך השיווקי הוא טכניקה שיווקית בת מספר שלבים שדרכם תוכלו להתחבר עם התורמים ולבנות
אתם מערכת יחסים ארוכת טווח. השלב הראשון הוא שלב החשיפה, אחריו מגיע השלב של
בניית מערכת יחסים בין התורם לבין הנתרם והשלב האחרון, הנעה לפעולה שבה נבקש
מהתורם הפוטנציאלי לחבור אלינו, לקחת חלק בעבודת הקודש שעושה העמותה או הארגון
ולהשתתף בהוצאות.

בשלב הראשון יש לפרסם מאמר תדמית על אודות המוסד שיפורסם באחד המגזינים הדיגיטליים
שברשת. במאמר התדמית נוכל לספר על אודות המוסד, הארגון או העמותה, על העומדים בראש
המוסד, על התחום שבו הם עוסקים, לחשוף את הקוראים לפעילות הייחודית שלהם, לשתף
אותם בנעשה מאחורי הקלעים, לספר על אישים חשובים התומכים בארגון ועוד. כדי להגדיל
את החשיפה למאמר נוכל להפיץ אותו ברשת באמצעות פלטפורמות חדשניות להפצת תכנים ברשת
כמו אוטברין, טאבולה ועוד.

בסיום הכתבה נפנה את הקוראים למתנה ייחודית שהמוסד או העמותה מעניקים. בדרך כלל זו תהיה
מתנה דיגיטלית כמו קובץ סגולות לפרנסה טובה, לשלום בית או כל תוכן אחר שיהיה בעל ערך לגולש.

בתמורה לקבלת המתנה הייחודית בחינם יתבקש הגולש להשאיר את שמו, את כתובת המייל ואת מספר הטלפון שלו.

כעת, כאשר יש לנו את כתובות המייל של אנשים שכבר נחשפו למוסד או לעמותה והתעניינו בה,
נתחיל לפתח מערכת יחסים עם הגולש שהשאיר לנו את כתובת המייל.

נאסוף את רשימת המיילים, נבנה רשימת תפוצה ונשלח לכל תורם פוטנציאלי מייל אישי אחת לשבוע
או שבועיים בממוצע.

 שימו לב:

אם יש לכם רשימת תפוצה של תורמים קיימים או של תורמים פוטנציאליים, תוכלו לדלג על
השלב הראשון ולעבור לשלב הבא, שלב של בניית מערכת יחסים עם תורמים פוטנציאליים.

במיילים נוכל לרגש אותם באמצעות סיפורים ייחודיים על המתרחש בין כותלי המוסד, לחשוף אותם
לפעילויות שאנו עורכים במהלך השנה, לשתף אותם בהוצאות הגבוהות של העמותה, לתאר מה
עוד היינו יכולים לעשות אילו התקציב שלנו היה גדול יותר ועוד.

לאחר שיצרנו מערכת יחסים עם התורם הפוטנציאל נוכל לפנות אליו ולבקש ממנו לקחת חלק
בפעילות של הארגון ולתרום כסף.

שינוי הסטטוס מגולש אקראי לנרשם לרשימת התפוצה יוצר את האפקט הפסיכולוגי של ״רגל בדלת״.
האנשים שכבר עשו את הפעולה הקטנה של רישום לתפוצת המייל נוטים לעשות פעולות נוספות
כמו התנדבות לעמותה, ובעיקר תמיכה כספית בעמותה או בארגון.

גיוס תורמים באמצעות “המשפך השיווקי” זוהי ריצה למרחקים ארוכים. היא אינה
זולה ולא תניע לפעולה בתוך זמן קצר, אך היא עשויה לחשוף את פעילות העמותה בפני
תורמים פוטנציאליים חדשים שבסוף התהליך יביעו רצון לקחת חלק במצווה ולתרום כסף.

 

סטוריטיילינג ככלי לגיוס כספים לעמותות

סטוריטיילינג זו דרך שיווקית, חדשנית ויעילה אשר יוצרת חיבור רגשי עם התורמים, סקרנות ועניין
ומניעה לפעולה.

סטוריטיילינג זוהי טכניקה שיווקית רבת עוצמה שבה אנו משתמשים בסיפורים כדי להשיג סקרנות וקשב
גבוה עם קהל היעד.

הסופרת האמריקאית מיה אנג’לו הגדירה את טכניקת הסטוריטיילינג בדרך נהדרת. היא אמרה: “אנשים
ישכחו מה שאמרתם או מה שעשיתם, אבל אף פעם הם לא ישכחו את מה שגרמתם להם להרגיש”.

בעזרת סיפור טוב תוכלו להעביר מסרים שייכנסו היישר ללב של התורמים. אנשים לא זוכרים, ולא
תמיד מתייחסים, לנתונים, למספרים ולעובדות. גם אם תציגו לפניהם את ההוצאות הגבוהות של הארגון או העמותה שלכם, סביר להניח שלא זה מה שידחוף אותם לקחת חלק
ולהשתתף בהוצאות.

אך אם תצליחו לספר להם סיפור מרגש, אם תשכילו לגעת להם בלב ולשתף אותם בחלום שלכם,
בפעולות שלכם, בתחושות שלכם, בהצלחות וגם בכישלונות, תוכלו ליצור הזדהות, קשר עמוק, סקרנות, קשב גבוה ועוד שיפתחו בשלב הראשון את הלב ובשלב הבא את הכיס.

 קטלוג לתורמים – הדרך להפוך תורם פוטנציאלי לשותף במטרות העמותה או הארגון

קטלוג לתורמים זו דרך נהדרת להעביר מידע על אודות העמותה, לספר על החזון, על המטרה
ולהניע את התורם הפוטנציאלי להיות שותף בעשייה.

בקטלוג נמסור בקצרה קצת פרטים יבשים על מבנה הארגון, על התקציב, על ההוצאות ועוד, אך
נרחיב באומנות הסטוריטיילינג. נבחר את הסיפורים המרגשים, את ההצלחות, את האכזבות
ונשתף בהם את התורם הפוטנציאלי.

אם נדע לכתוב את הקטלוג בצורה מרגשת ומשכנעת, מאגר התורמים שלנו יגדל מיום ליום. 

ארבעה ידיים האוחזות בלב מושטות לקבלת תרומה

 

איך לכתוב כתיבה מרגשת?

כתיבה מרגשת היא הדרך להגיע ללב של התורמים ולהניע אותו להיות שותף במטרות ובפעולות של
הארגון או העמותה.

השתמשו תמיד בלשון “אנחנו” ולא “אתם”. אנחנו זוהי שפה מאחדת ומקרבת ההופכת את הקורא לחלק מהקבוצה, מהארגון או מהעמותה.

אל תכתבו בשפה יבשה, השתמשו בשפה ציורית. במקום לכתוב מזג אוויר נפלא, תארו את מזג
האוויר, את קרני השמש הנעימות, את הטבע המתעורר ועוד. תנו לקוראים שלכם להריח את
הריחות, עזרו לו לדמיין את החוויה המובאת בסיפור ותארו את ההרגשה הנפלאה שתהיה לו כשהוא ייקח חלק במטרות העמותה.

סיפור שיווקי טוב הוא סיפור המניע לפעולה, סיפור שגורם לקורא לקום ולעשות מעשה. אל תניעו
לפעולה במילים קצרות ויבשות כמו: “בואו לתרום”, “בואו לקחת חלק”
ועוד. כתבו לדוגמה: “בעזרת התרומה שלכם החלום שלנו עומד להתגשם”, “קחו
חלק בהגשמת החלום שלנו”, “היו שותפים להגשמת המטרות הנעלות כדי לסייע ל….” ועוד.

אל תכתבו במשפטים ארוכים, מורכבים ומפותלים. כתבו 
בשפה ברורה וזורמת ובמשפטים קצרים וממוקדים.

כתבו בדרך מעוררת סקרנות שתניע את התורם הפוטנציאלי לקרוא עד הסוף ולגייס אותו להיות
שותף לעשייה החשובה שלכם.

כתבו על מנת ליצור תחושת הזדהות והערצה. אם תצליחו לעורר בתורם הפוטנציאלי הזדהות
והערצה באשר למטרות שלכם, תוכלו לגייס משאבים לעמותות בדרך קצרה ויעילה.

לסיכום,

גיוס כספים לעמותות זו עבודה מורכבת הדורשת לא אחת יצירתיות וחדשנות. הסטוריטיילינג
והמשפך השיווקי הם כלים יצירתיים וחדשניים שהוכיחו את עצמם בתחום השיווק, כלים שאותם כדאי לגייס לטובת קמפיין לגיוס כספים.

“טקסטלי” היא חברת תוכן מובילה בתחום הכתיבה השיווקית.

אנו- מציעים :

בניית קטלוג לגיוס כספים

שירותי קופירייטינג

כתיבת תוכן לאתרים

כתבות ליחסי ציבור

ועוד.

המשפך השיווקי והסטוריטיילנג הם כלים שיווקיים שהוכיחו את עצמם בשיווק. אם נדע לתרגם
אותם לטובת גיוס כספים לעמותה, נצליח להגדיל את מאגר התורמים ואת התרומות.

אנו מוצפים בקמפיינים של גיוס כספים לעמותות. כדי לבלוט בין הקמפיינים הרבים כדאי
להשתמש בכלים שיווקיים כמו סטוריטיילינג, משפך שיווקי שכבר הוכיחו את עצמם בעולם
השיווק.

בהחלט. בקטלוג תרומות תוכלו לשקף את חזון העמותה, את החלומות ואת הפעולות, אך כדי להצליח חשוב להפקיד את כתיבת הקטלוג בידי קופירייטר מקצועי ומנוסה בתחום.

תוכן עניינים

התקשרו - 072-2221780

צרו קשר

תמונה גדולה לאתר

מידע מקצועי

דילוג לתוכן