לדף העסקי בפייסבוק יש חשיבות רבה והיא עולה יותר כאשר הדף מנוהל בצורה חכמה ומקצועית. ניהול נכון של דף הפייסבוק מבוסס על היכרות עם עולם הדיגיטל, על ידע באסטרטגיות שיווקיות, על קופירייטינג מקצועי ועל היכרות עם הפלטפורמה השיווקית של פייסבוק.
אינספור בעלי עסקים נעזרים בפלטפורמה של פייסבוק כדי לשווק את העסקים שלהם, חלקם לא מרוצים מהתוצאות וחלקם מצליחים מאוד ומודים כי הקמת דף עסקי בפייסבוק שינתה באופן דרמטי את מצב העסק והביאה לגדילה משמעותית במחזורים העסקיים שלו.
כדי לדעת מהו המתכון המנצח לשיווק נכון ומצליח בפייסבוק פנינו אל רינה יוגל, מנכ"ל חברת "טקסטלי" העוסקת בשיווק עסקים במדיה החברתית.
מי צריך דף עסקי בפייסבוק?
ענו בכנות על השאלות הבאות:- אתם מעוניינים להגדיל את מספר הלקוחות החדשים בעסק?
- אתם רוצים להתמקד בגידול הלקוחות החוזרים?
- אתם רוצים למנוע מלקוחות ותיקים לעזוב את העסק?
- אתם מעוניינים ליצור קהילה פעילה ונאמנה סביב המותג שלכם?
- הקהל שלכם נמצא ברשת?
- המתחרים שלכם נמצאים ברשת?
- אתם לא רוצים שהעסק שלכם יישאר מאחור בעידן הפייסבוק?
דף פייסבוק עסקי – איך זה עובד?
פסייבוק מציעה לנו שתי דרכים של פרסום, פרסום ממומן ופרסום אורגני. פרסום ממומן הוא פרסום בתשלום שיש לו שני כלים עיקריים. הכלי הבסיסי הוא באמצעות הכפתור Boost Post , כפתור המופיע תמיד בתחתית הפוסט ומזמין את מנהלי הדף להגדיל את התפוצה, תמורת תשלום. הכלי השני הוא באמצעות מנהל המודעות, כלי שמאפשר לנו למקד את המודעה לקהל יעד ספציפי ומתאים בהתאם לגיל, למקום מגורים, לתחומי עניין, להיסטוריה של רכישות ברשת ועוד. הפרסום האורגני בפייסבוק הוא קידום של הדף באופן טבעי, אורגני וללא תשלום. קידום אורגני דורש ידע, מחשבה מעמיקה, תכנון והרבה יצירתיות. אומנם בתקופה האחרונה פייסבוק מקטינה את אחוזי החשיפה של הפרסום האורגני כדי לאלץ אותנו להשתמש בפרסום הממומן ולשלם לה כסף, אך ניהול דף הפייסבוק בחוכמה יאפשר לנו "לנצח" את פייסבוק ולהצליח להגדיל את החשיפה האורגנית. תשמעו חידוש: אפשר לנצח את פייסבוק ולהגדיל את החשיפה האורגנית! זהו פוסט מתוך דף הפייסבוק העסקי של "שטיפת אדומים". בדף יש 206 חברים, אך שימו לב, החשיפה האורגנית הגיעה ל- 1390 אנשים!! איך עשיתי את זה?? שיפור החשיפה האורגנית היא אינטרס שלכם, אבל גם של פייסבוק, אסור לשכוח שפייסבוק היא רשת חברתית. רק כשתתחילו "לפתוח" את הברז של פייסבוק, פייסבוק תשתף אתכם פעולה ותגביר את הזרם. הנה כמה כללים: פייסבוק נותנת חשיפה מועטה לדף גם אם יש בו הרבה אוהדים, אך ככל שהמעורבות של האוהדים גבוהה יותר, כך פייסבוק מגדילה את החשיפה. אם אין מעורבות, פייסבוק מקטינה את החשיפה.כדאי לדעת:
- טווח ההגעה האורגני הממוצע בפייסבוק הוא אחוזים בודדים מקהל האוהדים של העמוד.
- ככל שיש יותר מעורבות, רמת החשיפה עולה.
- וידאו זוכה לחשיפה אדירה, אחר כך תמונות. מילים לבד לא עובדות, צריך מילים עם תמונה.
- מהרגע שהעלינו את הפוסט, השעה הראשונה היא הכי חשובה. אם בשעה הראשונה תהיה מעורבות, הפוסט ייחשף גם בשעות הבאות. אם במשך שמונה שעות לא תהיה מעורבות – "פייסבוק תסגור את הברז" – הפוסט יתיישן והחשיפה תהיה נמוכה.
- כללים חשובים לניהול הדף: