דף נחיתה הוא הדף שאליו נוחת הלקוח שמחפש את השירות שלכם. דף הנחיתה מיועד ליצור פניות ולהביא לקוחות חדשים לעסק או לשירות שאתם מציעים. כתיבה שיווקית לדף נחיתה חייבת להיות כתיבה ממוקדת, בהירה המעבירה במסרים קליטים וקלילים את היתרונות ואת התועלות שיקבל הלקוח הפוטנציאלי אם ישכור את השירותים של מפרסם הדף.
כתיבה שיווקית לדף נחיתה – על תפקיד הכותרות
בדף נחיתה ממוצע יהיו מספר כותרות, כותרת ראשית, כותרת ביניים, וכותרת אחרונה המניעה לפעולה.
הכותרת הראשית היא הכותרת המביאה את הבשורה העיקרית של המוצר. כל מי שיקרא אותה ידע מה הולך לקרוא בדף הנחיתה ומה יסופר בו. תפקיד הכותרת היא ללכוד את הגולש האקראי ולהניע אותו להמשיך ולקרוא את הדף.
הכותרת הראשית צריכה להרגיע את הגולש, אל תדאג, יש לנו אפשרות לעזור לך. זוהי כותרת המבשרת על הבטחה או בשורה חדשה. היא תיכתב בצבע בולט ובגופנים גדולים ובולטים.
בניסוח הבשורה או ההבטחה, עלינו להאיר את המוצר באופן שהלקוח יבין שהמוצר שלנו יכול לפתור לו את הבעיה שבגללה הוא הגיע אל דף הנחיתה, להבטיח שאנו מסוגלים לספק לו את מה שהוא מחפש או להבהיר באופן ברור את התועלת העיקרית של המוצר, תועלת שתענה על הצורך של הלקוח.
התחרות בשוק גדולה מאוד, אנחנו צריכים לשכנע את הלקוח שאנחנו שונים מאחרים, שהמוצר שלנו הוא הכי טוב בשבילו. כדי לנסח היטב את הכותרת אנחנו צריכים להבין מהי הבעיה של הלקוח, מהו הכאב שלו ואיך המוצר שלנו יכול לעזור לו גם אם, בינינו, הוא לא הכי טוב בשוק, הוא הכי טוב ללקוח הזה שעכשיו מחפש אותנו.
כותרת המשנה היא הכותרת המחזקת את ההבטחה שבכותרת הראשית. היא מחזקת את ההבטחה וחוזרת עליה מזוויות שונות היא תיכתב מתחת לכותרת הראשית גם בגופנים גדולים ובולטים, אך פחות גדולים מהכותרת הראשית.
הכותרת הראשית וכותרת המשנה מספרות את כל הסיפור. אם הצלחנו והקורא נשאר בדף, נפרט לו בשורות קצרות את התועלות העיקריות של המוצר, נבנה את האימון שלו בנו ונעבור לכותרת האחרונה, הכותרת שתניע את הגולש לפעולה ותסגור את העסקה.
הכותרת המניעה לפעולה היא ההזדמנות האחרונה שלנו ליצור דיאלוג משכנע עם הקורא. שוב עלינו לשכנע אותו למה כדאי לו לקנות את המוצר שלנו. נעשה זאת באמצעות משפטי שכנוע וגם בטריק לשוני, שימוש במילות סיבה.
מילות הסיבה בעברית הן כי, מפני ש.. מאחר ו, בגלל ועוד. ניסוי מעניין שבוצע באחד מהמרכזים האקדמאיים בארצות הברית מספר על תור ארוך של סטודנטים המשתרך לפני מכונת הצילום. סטודנט אחד מנסה לעקוף את התור ומבקש רשות לצלם בלי תור. בכל פעם הוא אומר משפטים אחרים כמו, סליחה אני יכול לצלם, אתה מוכן לוותר לי על התור שלך, סליחה אני לעמוד לפניך כי אני צריך לצלם? עד כמה שזה יישמע מגוחך, ההיענות לוויתור על התור הייתה גבוהה יותר כאשר הוא אמר את המשפט האחרון והשתמש במילה “כי“. הסטודנט שוויתר לו על התור שמע את המילה “כי” והניח שיש לו סיבה, גם אם הוא לא באמת הקשיב לסיבה. כשנשתמש במילות הסיבה, נצליח לשכנע את הקורא שיש באמת סיבה למה כדאי לו לרכוש את המוצר שלנו.
כתיבה שיווקית לדף נחיתה – מהו מבחן הכותרות?
כדי לוודא שהכותרות לכתיבה שיווקית לדף הנחיתה עובדות טוב נבחן אותן במספר פרמטרים,
האם הכותרת שלנו ברורה ובהירה, האם היא מאפשרת להבין בתוך מספר דקות במה מדובר?
האם הכותרת מספקת מידע רלוונטי?
האם הכותרת מספקת מידע שהלקוח יכול להזדהות אתו?
האם הכותרת מייצרת פנייה ייחודית או מספקת תועלת ייחודית?
האם הכותרת האחרונה מניעה לפעולה עכשיו, מיד! ?
אם הכותרת שניסחנו ענתה על שניים מתוך חמשת הפרמטרים האלו, היא כנראה כותרת מקצועית וטובה.
אולי יעניין אותך כתיבת תוכן בתשלום